Dnes | |
Více akcí v daný den | |
Metodická sdružení, předmětové komise neboli vzdělávací týmy jsou tradiční součástí organizační struktury školy. Tradiční ale nemusí znamenat efektivní. Tento cyklus 4 kratších setkání nabízí návod, jak z metodických sdružení a předmětových komisí (týmů) vytvořit platformu pro efektivní spolupráci, která bude posouvat školu vpřed.
Oblíbené lektorky Vás na 3 setkáních zasvětí do základních manažerských a personálních činností ve školní družině a naučí Vás pečovat o sebe, abyste mohly pečovat o ostatní.
Zaměříme se na tolik důležitou právní odpovědnost ve školní družině. Pokusíme se pokrýt všechny možné oblasti od GDPR, přes úrazy, poškození věcí, ne/přijetí dítěte do ŠD, kdo může a kdo nemůže poskytovat ošetření, podávat léky, odpovědnost za dítě při vyzvedávání dítěte apod. Seznámíme se také s pravidly pro jednání s orgány veřejné moci.
Opusťme na chvíli Maryčku Magdonovu a Poštovní schránku na rohu ulice a zamysleme se nad tím, co může děti ve věku 10-15 let oslovit. Co by se jim mohlo líbit a „nakoplo“ by jejich zájem o poezii? Navzájem se obohatíme celou řadou užitečných tipů na moderní poezii pro děti, a to i s ohledem na stále tolik populární recitační soutěže.
Mluvíte na poradách? Mluvíte s médii? Mluvíte s rodiči, žáky, kolegy, kolegyněmi, nadřízenými, podřízenými...? Seminář s lektorkou Ditou Fuchsovou o tom, jak to udělat, aby vás poslouchali, a rádi.
Dětská jóga nabízí bohatou inspiraci pro pohybová a relaxační cvičení předškolních i mladších školních dětí. Představíme Vám, jak prvky dětské jógy uplatnit při nesoutěživých hrách založených na spolupráci a respektu k sobě i ostatním. Předchozí zkušenost s jógou není potřeba.
Jak jednat s rodiči žáků v pozici učitelů a vychovatelů školních družin, abychom sdělili, co sdělit potřebujeme, vyhnuli se konfliktu a navodili konstruktivní atmosféru.
Naučíme Vás postarat se o své tělo, osvojíme si úlevové techniky, které šetří hlas i tělo, dozvíme se, jak vystupovat důvěryhodněji a kompetentněji. Dita Fuchsová předá mnohé ze svých zkušeností tiskové mluvčí, lektorky řečnických dovedností a instruktorky jógy.
Ze všech stran slyšíte o koučinku, koučovacím přístupu a rádi byste se konečně dověděli, co to vlastně je a jestli je to něco, do čeho byste se chtěli hlouběji ponořit? Připravili jsme pro Vás jednodenní úvod do koučinku, kde se dozvíte, co to vlastně koučink je, co naopak není (ale vydává se za něj), naučíte si správně stanovovat cíle, pracovat v možnostech, zažijete si autentickou ukázku koučovacího rozhovoru a budete mít dostatek prostoru pro všechny Vaše otázky.
Setkání vedoucích pracovníků škol, na kterém budeme sdílet potíže i užitečné tipy při zavádění přístupu Líného učitele do škol mezi učitele i rodiče. Jak pracovat s těmi učiteli, kteří pracovat nechtějí, jak revidovat ŠVP, jak objasnit práci s očekávanými výstupy a mnoho dalšího. Protože označení Líný učitel je pro mnohé vyučující stigmatizující pojem, budeme místo něho pracovat s pojmem moderní didaktika.
Třídní učitel! Osoba ve školách nezastupitelná, a přesto až nyní ho vymezuje školská legislativa.Tento seminář nabídne komplexní pohled na legislativní rámec, výběr a definici úkolů vůči žákům, rodičům i učitelům. Praktické příklady a návodné materiály vás provedou přípravou hodin, jednáním s rodiči a vytvořením kompetenčního modelu pro třídní učitele. Seminář je vhodný jak pro vedoucí pracovníky škol, tak pro samotné třídní učitele.
Dozvíte se, co je a co není asertivita, podle čeho se pozná asertivní člověk, jak je možno v praxi aplikovat asertivní práva nebo které asertivní techniky jsou vhodné v konkrétních situacích.
Učitel by měl ve třídě používat takové postupy, aby nepracoval on sám, ale hlavně žáci. Seminář o tom, jak vykonávat pedagogickou práci s menší námahou, ale s o to větší radostí, tudíž kvalitně a úspěšně. První seznámení s filozofií "líného učitele".
Zkontrolujeme, jak odpovídají ŠVP Rámcovým plánům, co v ŠVP již není aktuální, co a proč je třeba doplnit, upravit, vypustit. Uděláme si představu o tom, co se očekává od současných absolventů SŠ v oblasti komunikačních a administrativních dovedností.
Kvalitní komiksy dokážou být silným „prvním čtením“ a oporou při zvládání techniky čtení, odpočinkovým čtením, doplňujícím běžné texty, hlubokým literárně-uměleckým zážitkem nebo dešifrovacím klíčem klasických literárních děl.
Komiksy mohou pomáhat například při studiu dějepisu nebo biologie, jsou barevné i černobílé, čtou se zepředu i zezadu. Vydejte se s námi na cestu poznávání současné komiksové produkce. Podíváme se společně na desítky pečlivě vybraných komiksů a grafických románů, jak původních českých, tak překladových.
Je-li ředitel hlavou školy, pak zástupce je všemi jejími končetinami! Jak správně nastavit kompetence a povinnosti, aby škola šlapala jako hodinky?
Sledujte novinky a zajímavosti ze zákulisí našich seminářů i na FB
jana@olchavova.cz
+420 602 87 17 87
dita@olchavova.cz
+420 773 27 03 20