Dnes | |
Více akcí v daný den | |
Oblíbené lektorky Vás na 3 seminářích zasvětí do základních manažerských a personálních činností ve školní družině a naučí Vás pečovat o sebe, abyste mohly pečovat o ostatní.
Na osmi setkáních (64 hodin) si důkladně osvojíte klíčové techniky koučování a naučíte se je používat ve vztahu k žákům. Budete tak (ještě) lépe rozvíjet jejich schopnosti a dovednosti, budete podporovat jejich kritické myšlení a jejich schopnost pracovat sám se sebou a efektivně se rozhodovat.
Jak mladým čtenářům vybrat kvalitní literaturu, která svou obtížností a obsahem pomůže získat nové vášnivé čtenáře? Zaměříme se především na kvalitní a atraktivní novinky z posledních několika let, ale zmíníme také osvědčené klasiky. Budeme sdílet tipy pro pořádání on-line čtenářských kruhů.
Dozvíte se, co je a co není asertivita, podle čeho se pozná asertivní člověk, jak je možno v praxi aplikovat asertivní práva nebo které asertivní techniky jsou vhodné v konkrétních situacích.
Mluvíte na poradách? Mluvíte s médii? Mluvíte s rodiči, žáky, kolegy, kolegyněmi, nadřízenými, podřízenými...? Seminář s lektorkou Ditou Fuchsovou o tom, jak to udělat, aby vás poslouchali, a rádi.
Pro úspěšnou spolupráci učitele a asistenta pedagoga ve třídě je nesmírně důležité správné nastavení kompetencí, volba vyhovujícího modelu spolupráce, stejně jako znalost nezbytné legislativy.
Všichni někdy cítíme ztrátu kontroly nad během událostí. Jsme zahlcení. Hledáme cesty, jak vyvážit stres a chcete to naučit i žáky ve škole. Projdeme situacemi z našeho života, které budí tlak a nepříjemné pocity a najdeme způsoby, jak je zvládat s větší pohodou. Sestavíme si vlastní mapu redukce stresu. Dozvíme se, jak podpořit rovnováhu – výživa těla, spánek, práce. Najdeme a naučíme se využívat své vnitřní a vnější zdroje. Vyzkoušíme si uvolnit tělo a reflektovat vlastní potřeby. Zapojíme svůj hlas a tělo. Ze cvičení můžeme čerpat pro vlastní relaxaci, studium, ale i pro život a učení dětí.
Praktický workshop pro pedagogické pracovníky a vychovatele.
Seminář nabízí inspirace, jak je možno pracovat s komiksem ve slohu, literární výchově a v dalších předmětech. Ukáže, jak motivovat žáky ke čtení, rozvíjet jejich čtenářskou gramotnost, naučit je pracovat s komiksovou literaturou beletristickou i s populárně naučným textem, hledat a nalézat vazby mezi jednotlivými druhy umění a podporovat tvořivost. Účastníci si prakticky vyzkoušejí vybrané aktivity spojené s prací s komiksem a ilustracemi. Zohledníme různé učební strategie žáků a budeme věnovat pozornost také potřebám znevýhodněných žáků (dyslektiků, cizinců).
Co je smyslem testování, jak kreativní test vytvořit, jak vypadá test, který zohledňuje individuální přístup a nestaví všechny žáky podle jedné latě, jak test (efektivně) vyhodnotit, podle jakých kritérií?
Načerpejte inspiraci pro nové způsoby hodnocení, ujasněte si co je a co není cílem hodnocení, naučte se používat takové hodnoticí postupy, které vedou k podpoře učení a k vytváření podporujícího edukačního prostředí. Na semináři bude řeč také o hodnocení žáků při on-line výuce.
Dětská jóga nabízí bohatou inspiraci pro pohybová a relaxační cvičení předškolních i mladších školních dětí. Představíme Vám, jak prvky dětské jógy uplatnit při nesoutěživých hrách založených na spolupráci a respektu k sobě i ostatním. Předchozí zkušenost s jógou není potřeba.
Vznikl problém, zvoní telefony a školu obléhají rodiče nebo dokonce novináři? Je třeba jasně vysvětlit problém rodičům, veřejnosti, médiím? Covid nás už v lecčems vyučil, ale pojďme toho využít k dalšímu seberozvoji. Pomůžeme Vám připravit se ryze prakticky na celou řadu konkrétních krizových situací v každodenním chodu školy. Třeba to nebudete nikdy potřebovat, ale je dobré být připraven.
Jak jednat s rodiči žáků v pozici učitelů a vychovatelů školních družin, abychom sdělili, co sdělit potřebujeme, vyhnuli se konfliktu a navodili konstruktivní atmosféru.
Učíte češtinu a dějepis? Nebo jste češtináři milující historii? Nebo snad dějepisáři s literárními zájmy? Pro všechny, které zajímá mezioborové vzdělávání, je tu setkání nad dětskými knihami, které se historií zabývají zábavnou a atraktivní formou.
Mottem semináře je: „Už u konkurzu ukažte, že umíte řídit školu". Paní Trojanová se podělí o své bohaté zkušenosti z konkurzních komisí na ředitele školy, kam bývá přizvána. Uvažujete-li o funkci ředitele školy nebo školského zařízení, přijďte se pobavit o tom, jak se dobře připravit ve všech oblastech požadovaných legislativou i zřizovatelem.
Společně si prohloubíme znalosti o časovém rozvržení jednotlivých pravopisných témat v 1.-5. ročníku a metodické posloupnosti základních pravopisných jevů. Vyzkoušíme si prakticky efektivní metody pro vyvození, procvičování a upevňování různých pravopisných jevů. Získáme informace, jak učit děti dané jevy odůvodňovat a seznámíme se s několika možnostmi, jak dávat dětem okamžitou zpětnou vazbu, jak opravit chybu a hodnotit.
Seznámení vedoucích pedagogických pracovníků ve školství s výkladem klíčové legislativy a novinek. Lektorka se zaměří na prevenci nežádoucích právních důsledků a vyvrácení tolik zažitého lidového kánonu, že „ředitelé jsou pořád jednou nohou v kriminále“, který je často zbytečně svazuje a omezuje.
Vizuální poznámky aneb sketchnoting je moderní a velice zábavný způsob, jak dělat poznámky z přednášek, hodin či různých akcí. Je skvělým pomocníkem při učení, protože velká část populace myslí vizuálně, má vizuální paměť. Nemusíte mít umělecké vlohy, základní principy se naučí každý. Nejde totiž o umění, jde o kombinaci slov, obrázků a obrazců, která pomůže lépe zachytit myšlenku. Jedna rychlá skica vydá za tisíce slov.
Sledujte novinky a zajímavosti ze zákulisí našich seminářů i na FB