Jak efektivně jednat s rodiči

Místo konání akce: Klimentská 50, Praha 1 (na rohu Klimentské a Helmovy ulice, vchod z vedlejší Helmovy ulice)
Typ akce: Dílna
Cena za osobu: 1 500,- Kč
Termín konání akce: 22.02.2017 od 10:00 do 16:00
Akreditace MŠMT v rámci DVPP: ano i ne, viz sekce Často kladené otázky

Učitelé se při rozhovorech vedených s rodiči poměrně často dostávají do situací, kdy se nejedná pouze o zdvořilostní konverzaci. Obsah a cíl takových rozhovorů je pestrý a atmosféra, v níž probíhají, nebývá bohužel vždy optimální.

K nejčastěji zmiňovaným bariérám úspěšného vedení efektivního rozhovoru s rodiči nebo zástupci žáků patří nedostatek času, pociťovaný tlak, nebo naopak malý zájem ze strany rodičů, nezvládnuté emoce nebo ohrožení jistoty ohledně vlastních kompetencí, ať osobních či profesních.

V tomto tréninkovém programu vás naučíme, čím začít a čím ukončit profesionálně vedený konstruktivní rozhovor a jak ho strukturovat. Dozvíte se, co platí na rozrušeného nebo rozčileného rodiče, jak se jím nenechat vyvést z míry a čeho se raději vyvarovat. Poznáte rozdíl mezi profesionálním a neprofesionálním jednáním. Seznámíme vás s nástroji a technikami efektivní komunikace a vyzkoušíte si, jak s jejich pomocí dojít v rozhovoru co nejdříve k cíli, aniž byste (alespoň ze své strany) opustili atmosféru klidu, bezpečí a respektu.

Program

  • Zásady a pravidla profesionálně vedeného rozhovoru
  • Nejčastější úskalí a jejich zvládání
  • Techniky a trénink 

Řekli o školení

  • Velmi přínosné v profesionálním i osobním životě!
  • Uvědomila jsem si, že proces komunikce je v našich rukou (v rukou pedagoga), nikoliv rodičů. Já vedu rozhovor. Na mně závisí, jak bude rozhovor vypadat.
  • Seminář mi ukázal jiné možnosti, jak jednat s rodiči (i kolegy) v krajních situacích.
  • Seminá je velmi užitečný, jsem velmi nadšená hlavně z konkrétních příkladů, které mi v mnohém otevřely oči. Děkuji lektorce za příklady a hlavně rady, které jsou nejen pro mou práci velmi cenné. 
  • Moc jsem nevěděla, že vlastně všechno souvisí se mnou a mým stavem - nejde o toho druhého, ale jen o moje momentální rozpoložení.
  • Nevěděla jsem, co přinese dnešní den a s jakou příjemnou, sympatickou paní lektorkou se dnes poznám a jaký přínos bude mít pro mou práci vedoucí vychovatelky. Uvědomila jsem si, že situace, které řeším, musím umět výstižně pojmenovat a možná i vhodněji řešit.

Lektorka

Karla MaříkováKarla Maříková 

Zkušená psychoterapeutka, rodinná a výchovná poradkyně, lektorka a supervizorka.


 

Akreditace

Akreditováno MŠMT.

Zpět na kalendář akcí

Je nám líto, již jsou všechny volné kapacity obsazeny.


Související


Vyhledávání

Facebook

Sledujte novinky a zajímavosti ze zákulisí našich seminářů i na FB