Přijímací zkoušky na střední školy z velké části vycházejí z důkladného porozumění psanému slovu. Tomu se žáci naučí jedině tak, že budou číst a číst a číst. Jak ale vybrat literaturu, která bude žáky bavit, ale i rozvíjet jejich slovní zásobu a košatost jazyka.
České učebnice a čítanky pracují často s ukázkami pro dospělé čtenáře, což je pro začínající čtenáře demotivující. Je tedy na vyučujícím, aby s nedostatečně zastoupenu dětskou literaturou děti seznámil a dobře se orientoval ve velkém množství literatury určené dětem a mládeži. Seminář nabídne způsob, jak a podle čeho se v nepřeberné nabídce orientovat, a poskytne seznam literatury pro děti.
Vyučující získají tipy, na co se zaměřit při výběru vhodných textů. Na vybraných ukázkách si vyzkoušejí některé metody práce s textem zaměřené na rozvíjení čtenářské gramotnosti.
Seminář je určen především vyučujícím 2. stupně ZŠ a nižším stupňům víceletých gymnázií.
Vyučuje na Katedře českého jazyka a literatury FP TU v Liberci. Dlouhodobě se věnuje didaktice českého jazyka a literatury, zejména netradičním formám výuky.
Školení je akreditováno MŠMT.
Sledujte novinky a zajímavosti ze zákulisí našich seminářů i na FB
Věděli jste, že rezervovat si své místo na semináři v roce 2025 můžete už nyní, ale platit stačí až v roce 2025?
Stačí, když tuto možnost zaškrtnete v registračním formuláři.
Těšíme se na vás!