Vztah mezi zřizovateli a řediteli škol bývá právní i lidskou výzvou. Ředitelé si často stěžují, že jim zřizovatelé „šéfují“, jako by byli jejich přímými nadřízenými, a zasahují do věcí, které jim nepřísluší – nejčastěji do personálních otázek. Zřizovatelé naopak vnímají ředitele jako solitéry, kteří odmítají komunikaci, neposkytují informace a stojí v opozici. A do toho všeho vstupují kontrolní role, zřizovací listiny, školské rady, školní řády i ČŠI.
Seminář nabídne právní kompas pro lepší orientaci ve spletitém vztahu zřizovatel–ředitel. Vysvětlí, kdo má jakou roli a kompetenci, kde jsou hranice pravomocí a jak řešit konflikty, které zbytečně vznikají z nepochopení nebo nekomunikace. Prostě praktický průvodce pro to, aby spolu ředitelé a zřizovatelé mohli fungovat, aniž by si navzájem šlapali na nohy.
PROGRAM
Hodnocení školy ze strany zřizovatele
Seminář proběhne online v prostředí Google Meet, není třeba nic stahovat, nic instalovat, prostředí je velmi intuitivní a v češtině. Před seminářem obdržíte odkaz na seminář, je to opravdu jednoduché, ale jsme připraveni Vám se vším pomoci.
Abychom zachovali co největší interaktivitu semináře, doporučujeme se připojit z počítače, který má k dispozici mikrofon a kameru.
Všem vedoucím pracovníkům ve školství, případně jejich zřizovatelům.
LEKTORKA
Eva Janečková se dlouhodobě zabývá problematikou školské legislativy a oblasti školství obecně, a to včetně ochrany osobních údajů ve školách. Je konzultantkou SMS – služby pro oblast školství. Je také autorkou celé řady odborných článků, mimo jiné pro Řízení školy.
Sledujte novinky a zajímavosti ze zákulisí našich seminářů i na FB