Zákoník práce byl nedávno výrazně novelizován, projdeme tedy společně všehny zásadní změny, abychom se vyvarovali chybám. Zaměříme se na přijímání nových zaměstnanců, neplatná ustanovení v pracovních smlouvách, správné odměňování, výpočet příplatků, rozvržení a evidenci pracovní doby.
Výklad všech nových ustanovení zaměříme velmi prakticky, abychom zodpověděli specifické otázky v každodenní školské praxi.
Mindfulness (do češtiny se překládá jako všímavost nebo bdělá pozornost) pomáhá dětem i dospělým lépe se soustředit na to, co právě děláme, co se děje okolo nás nebo v nás. Je výborným pomocníkem, když se chceme uklidnit, zmírnit vztek, hněv i strach. Tento praktický seminář dá účastníkům spoustu inspirace a nápadů, jak zařadit tuto techniku do života dětí jak v mateřských školách, tak dětí ve školách základních.
Seznámíme se s aktivizujícími metodami, které může učitel využít ve výuce. Ukážeme skupinovou práci, problémové vyučování, práci s textem, některé metody zapůjčené z alternativních škol nebo převzaté z business sektoru a volnočasové výuky. Zaměříme se na to, aby metody umožňovaly diferenciaci, individualizaci, vzájemné učení a další důležité aspekty kvalitní didaktiky.
Jak hodnotit práci pedagogů, kde každý učitel i každá škola mají své jedinečné podmínky? Tento praktický seminář Vás provede klíčovými principy hodnocení a ukáže, jak hospitace využít jako účinný nástroj zpětné vazby a rozvoje. Pro zkušené ředitele i nováčky přinese inspiraci, praktické materiály a možnost sdílení osvědčených postupů, abychom podpořili růst a respektovali jedinečnost každé školy i učitele.
Už žádné nudné slohovky, které děti nebaví psát a Vás nebaví číst! Společně si vyzkoušíme hravé a kreativní aktivity, které vedou k rozvoji psaného projevu žáků. Postupně si osvojíte až 24 aktivit, které jsou řazeny od jednodušších po složitější. Všechny je možné navázat na jednotlivé žánry a jevy probírané v hodinách ČJL.
Oblíbené lektorky Vás na 3 setkáních zasvětí do základních manažerských a personálních činností ve školní družině a naučí Vás pečovat o sebe, abyste mohly pečovat o ostatní.
Učíte češtinu a dějepis? Nebo jste češtináři milující historii? Nebo snad dějepisáři s literárními zájmy? Pro všechny, které zajímá mezioborové vzdělávání, je tu setkání nad dětskými knihami, které se historií zabývají zábavnou a atraktivní formou.
Digitální doba přináší dětem a dospívajícím řadu výzev a rizik od kyberšikany a kybergroomingu po závislost na technologiích.
Lektorka, specialistka na kyberpsychologii, se zaměří na praktické rady a příklady zdravého a bezpečného pohybu v on-line prostředí ve všech vývojových obdobích žáků základní a střední školy.
Zaměříme se na tolik důležitou právní odpovědnost ve školní družině. Pokusíme se pokrýt všechny možné oblasti od GDPR, přes úrazy, poškození věcí, ne/přijetí dítěte do ŠD, kdo může a kdo nemůže poskytovat ošetření, podávat léky, odpovědnost za dítě při vyzvedávání dítěte apod. Seznámíme se také s pravidly pro jednání s orgány veřejné moci.
Dita Fuchsová
Prakticky koncipovaný workshop, kde si osvojíte dovednosti v oblasti komunikace v krizových situacích a při jednání s obtížnými partnery. Prohloubíme znalosti uvolněného, přitažlivého a srozumitelného projevu a doplníme je o prvky asertivity, zvládání problémových témat a krizových situací. Kromě teorie a rozboru praktických cvičení se dostane i na úlevové a relaxační techniky aplikovatelné doma či v kanceláři založené na rehabilitačních technikách a jednoduché meditaci.
Co je smyslem testování, jak kreativní test vytvořit, jak vypadá test, který zohledňuje individuální přístup a nestaví všechny žáky podle jedné latě, jak test (efektivně) vyhodnotit, podle jakých kritérií?
Výchovné poradenství z pohledu zkušené praktičky? Řeč bude o způsobech, jak vést výchovné poradenství, nabídne celou řadu praktických tipů pro každodenní práci VP, jak si vést dokumentaci. Zaměříme se také na činnost školního poradenského pracoviště, spolupráci s kolegy i s rodiči, začlenění asistentů pedagoga do vzdělávacího procesu. Celý program je postaven na konkrétních příkladech a kazuistikách z praxe.
Mottem semináře je: „Už u konkurzu ukažte, že umíte řídit školu". Paní Trojanová se podělí o své bohaté zkušenosti z konkurzních komisí na ředitele školy, kam bývá přizvána. Uvažujete-li o funkci ředitele školy nebo školského zařízení, přijďte se pobavit o tom, jak se dobře připravit ve všech oblastech požadovaných legislativou i zřizovatelem.
Kvalitní komiksy dokážou být silným „prvním čtením“ a oporou při zvládání techniky čtení, odpočinkovým čtením, doplňujícím běžné texty, hlubokým literárně-uměleckým zážitkem nebo dešifrovacím klíčem klasických literárních děl.
Komiksy mohou pomáhat například při studiu dějepisu nebo biologie, jsou barevné i černobílé, čtou se zepředu i zezadu. Vydejte se s námi na cestu poznávání současné komiksové produkce. Podíváme se společně na desítky pečlivě vybraných komiksů a grafických románů, jak původních českých, tak překladových.
Dozvíte se, co je a co není asertivita, podle čeho se pozná asertivní člověk, jak je možno v praxi aplikovat asertivní práva nebo které asertivní techniky jsou vhodné v konkrétních situacích.
Myšlenková mapa výborně zapojuje obě části našeho mozku. Své myšlenky zapisujete nebo zakreslujete volně na papír, což umožňuje velkou myšlenkovou bouři. Přináší značnou flexibilitu celého procesu zápisu myšlenek, pomáhá nám při "inventuře" probíraného učiva, nahrazuje osnovu práce apod. Na našem semináři se pak myšlenkové mapy naučíte doplňovat také o prvky sketchnotingu (kreslenými poznámkami) a jednoduchými ikonkami, které zvládne každý.
Jak změřit, interpretovat a dobře nastavit kvalitní třídní klima, které je základem úspěšného učení?
Cyklus tří seminářů pro zástupce ředitele. Přesvědčíte se, zda umíte 1. dobře řídit školu a svěřenou agendu, 2. vést pracovníky, porady, předcházet konfliktům 3. hodnotit a vést k sebehodnocení.
Naučíme Vás, jak vést hodnoticí pohovor tak, aby nebyl strašákem ani pro jednu zúčastněnou stranu.
Pro žáky jsou školní výlety vrcholem roku, ale pro ředitele a pedagogy často znamenají noční můru plnou řešení pracovní doby, cestovních limitů a příplatků, zatímco otázky jako "Kdo za co ručí?" zůstávají viset ve vzduchu. Rodičovská prohlášení o odpovědnosti nejsou kouzelná hůlka, jak by si někdo přál, a právní předpisy na delší pobyty, jako je škola v přírodě, kladou jasná pravidla. Webinář proto nabídne srozumitelný návod, jak se s těmito povinnostmi vůči zaměstnancům a žákům popasovat.
Jak začínajícím čtenářům vybrat kvalitní literaturu, která svou obtížností a obsahem pomůže získat nové vášnivé čtenáře? Zaměříme se především na kvalitní a atraktivní novinky z posledních několika let, ale zmíníme také osvědčené klasiky. Budeme také sdílet tipy pro pořádání čtenářských kruhů.
Věděli jste, že kyberšikana v největší míře ohrožuje osobu třídního učietele? Že v dnešní době prostupuje jak on-line, tak off-line světem. Její obětí může být kdokoliv z nás, bez ohledu na věk, pohlaví nebo povolání, proto by s jejími mechanismy měli být seznámeni všichni učitelé školy. Na webináři se seznámíme s podobami kyberšikany, ale také s preventivními opatřeními a potřebnou intervencí v případě, že probíhající kyberšikanu odhalíme.
Naučíme Vás postarat se o své tělo, osvojíme si úlevové techniky, které šetří hlas i tělo, dozvíme se, jak vystupovat důvěryhodněji a kompetentněji. Dita Fuchsová předá mnohé ze svých zkušeností tiskové mluvčí, lektorky řečnických dovedností a instruktorky jógy.
Setkání vedoucích pracovníků škol, na kterém budeme sdílet potíže i užitečné tipy při zavádění přístupu Líného učitele do škol mezi učitele i rodiče. Jak pracovat s těmi učiteli, kteří pracovat nechtějí, jak revidovat ŠVP, jak objasnit práci s očekávanými výstupy a mnoho dalšího. Protože označení Líný učitel je pro mnohé vyučující stigmatizující pojem, budeme místo něho pracovat s pojmem moderní didaktika.
Vizuální poznámky aneb sketchnoting je moderní a velice zábavný způsob, jak dělat poznámky z přednášek, hodin či různých akcí. Je skvělým pomocníkem při učení, protože velká část populace myslí vizuálně, má vizuální paměť. Nemusíte mít umělecké vlohy, základní principy se naučí každý. Nejde totiž o umění, jde o kombinaci slov, obrázků a obrazců, která pomůže lépe zachytit myšlenku. Jedna rychlá skica vydá za tisíce slov.
Podávání zpětné vazby je umění, které vyžaduje rovnováhu mezi upřímností, citlivostí a snahou skutečně posunout věci vpřed. Na semináři se naučíte, jak vyslovovat kritiku tak, aby byla přínosná a nezraňovala, jak se na takový rozhovor připravit, co říkat i čemu se vyhnout. Zaměříme se na praktické tipy a nácviky, díky nimž zpětná vazba nebude stresující povinností, ale efektivním nástrojem k růstu – pro jednotlivce i celý tým.
Pro úspěšnou spolupráci učitele a asistenta pedagoga ve třídě je nesmírně důležité správné nastavení kompetencí, volba vyhovujícího modelu spolupráce, stejně jako znalost nezbytné legislativy.
Jak jednat s rodiči žáků v pozici učitelů a vychovatelů školních družin, abychom sdělili, co sdělit potřebujeme, vyhnuli se konfliktu a navodili konstruktivní atmosféru.
Učitel by měl ve třídě používat takové postupy, aby nepracoval on sám, ale hlavně žáci. Seminář o tom, jak vykonávat pedagogickou práci s menší námahou, ale s o to větší radostí, tudíž kvalitně a úspěšně. První seznámení s filozofií "líného učitele".
Jak mladým čtenářům vybrat kvalitní literaturu, která svou obtížností a obsahem pomůže získat nové vášnivé čtenáře? Zaměříme se především na kvalitní a atraktivní novinky z posledních několika let, ale zmíníme také osvědčené klasiky. Budeme také sdílet tipy pro pořádání čtenářských kruhů.
Ministerstva školství a zdravotnictví připravila novou metodiku, která objasňuje, jaké zdravotní úkony mohou pedagogové vykonávat, a nabízí doporučení, jak podpořit žáky s různými zdravotními potřebami. Zodpovíme např. otázky, jako zda může mateřská škola požadovat lékařské potvrzení při přijetí dítěte nebo jak postupovat při závažném onemocnění žáka během školní docházky. Cílem webináře je seznámit účastníky s povinnostmi podle školského zákona a limity péče o zdraví žáků, které vyplývají z nové metodiky.
Načerpejte inspiraci pro nové způsoby hodnocení, ujasněte si co je a co není cílem hodnocení, naučte se používat takové hodnoticí postupy, které vedou k podpoře učení a k vytváření podporujícího edukačního prostředí. Na semináři bude řeč také o hodnocení žáků při on-line výuce.
Uvažujete o supervizi, ale rádi byste se o tomto tématu nejdříve dozvěděli něco více? Je právě pro Vás a Vaši školu supervize to pravé? Přijďte si vyzkoušet supervizi se zkušenou supervizorkou nanečisto, vyslechněte si celou řadu kazuistik a posuďte sami.
Ministerstva školství a zdravotnictví připravila novou metodiku, která objasňuje, jaké zdravotní úkony mohou pedagogové vykonávat, a nabízí doporučení, jak podpořit žáky s různými zdravotními potřebami. Zodpovíme např. otázky, jako zda může mateřská škola požadovat lékařské potvrzení při přijetí dítěte nebo jak postupovat při závažném onemocnění žáka během školní docházky. Cílem webináře je seznámit účastníky s povinnostmi podle školského zákona a limity péče o zdraví žáků, které vyplývají z nové metodiky.
Seminář se zaměří na klíčové oblasti provozu školní družiny – od přijímání dětí, přes správné naplňování oddělení až po vymezení počtu dětí, kdo se do tohoto počtu ne/počítá. Probereme též pravidla týkající se úplaty za služby, včetně situací, kdy je družina bezúplatná, a specifika PHmaxu. Důležitou součástí semináře bude i role vedoucí vychovatelky v rámci školní družiny, její postavení a specifika pracovního práva, která ovlivňují její každodenní činnost. Získáte praktické rady a odpovědi na otázky, které mohou při řízení školní družiny nastat.
On-line setkání vedoucích vychovatelů školních družin nad ryze aktuálními tématy, která právě řešíte, moderované zkušenou lektorkou a ředitelkou ZŠ, Irenou Trojanovou, zástupkyní pro školní družinu, Jitkou Kvasničkovou a Evou Janečkovou, právničkou specializující se na školskou legislativu. Žádné velké vize, ale zaměříme se na každodenní záležitosti, které právě řešíte a třeba si s nimi úplně nevíte rady.
Uvádějící učitel je od 1.1.2024 nejen legislativní povinností, ale také nezbytnou nutností pro začlenění nových učitelů do pedagogického procesu. Jak správně vymezit jeho kompetence, aby jeho spolupráce se začínajícím učitelem byla opravdu efektivní? Co má obsahovat plán uvádění a kdo se na něm může podílet? A jak poskytovat zpětnou vazbu nejen začínajícímu učiteli?
Výroční zpráva je důležitý dokument, který reflektuje práci školy za uplynulý školní rok. Jak se ale k jejímu sestavení postavit? Dodržet jen legislativní požadavky? Nebo ji rozšířit a udělat ji jako kroniku školy? A jak získat potřebné podklady? Zaměříme se nejen na získání potřebných znalostí a dovedností, ale také na sdílení zkušeností účastníků. Samozřejmostí je i získání materiálů okamžitě využitelných ve školní praxi.
Pečlivá příprava je téměř vždy zárukou dosažení kvalitního výsledku. Ve školách to rovněž platí, a pokud navíc jednotlivé oblasti využívají kritéria České školní inspekce pro hodnocení, je pravděpodobnost dosažení cíle ještě větší. Seminář se zaměřuje na podrobnou analýzu jednotlivých oblastí, následně se stanoví cíle, ke kterým jsou vytvářeny plány s termíny i zodpovědnými osobami. Samozřejmou součástí semináře jsou materiály okamžitě využitelné ve školské praxi a také podpora sdílení zkušeností účastníků.
Sledujte novinky a zajímavosti ze zákulisí našich seminářů i na FB
Věděli jste, že rezervovat si své místo na semináři v roce 2025 můžete už nyní, ale platit stačí až v roce 2025?
Stačí, když tuto možnost zaškrtnete v registračním formuláři.
Těšíme se na vás!