Koučing pro pedagogy

Místo konání akce: Klimentská 50, Praha 1 (vchod z Helmovy ulice)
Typ akce: Seminář
Cena za osobu: 12 000,- Kč vč. DPH
Termín konání akce: 14.11.2017 od 10:00 – 17.02.2018 do 16:00
Akreditace MŠMT v rámci DVPP: ano i ne, viz sekce Často kladené otázky

Cyklus osmi intenzivních setkání (8 x 8 vyučovacích hodin), na nichž si účastníci detailně osvojí koučovací metody a nastaví vlastní koučovací přístup, který pak budou moci využívat ve své pedagogické praxi. 

Naučí se používat koučovací otázky při práci s žáky, což vede k rozvoji jejich schopností a dovedností, slouží k úspěšnému nastavení kritického myšlení, myšlení v kostce a schopnosti pracovat sám se sebou – lépe se znát, efektivně se rozhodovat.

Každé setkání bude mít vždy jak teoretickou, tak i praktickou část. Účastníci si  budou moci jednotlivé techniky osobně vyzkoušet při samostatných i skupinových cvičeních.

Bude kladen důraz na postupné zavádění již osvojených praktik do pedagogické praxe - na každém setkání bude prostor pro reflexi, zpětnou vazbu, co se daří aplikovat a co nikoliv. 

Termíny jednotlivých setkání

Celkový rozsah činí 64 vyučovacích hodin (8 x 8 h.). Abychom co nejméně narušovali pracovní dobu účastníků, pouze 3 setkání proběhnou ve všední den (2x úterý, 1x pátek), jedno setkání bude o víkendu a tři v sobotu:

úterý 14.11.2017
sobota 25.11.2017
úterý 12.12.2017
pátek-neděle 12.-14.1.2018
sobota 27.1.2018
sobota 17.2.2018

Program

  • Vymezení pojmů – kouč, rozdíl mezi koučingem a koučovacím přístupem; jak můžeme koučovaí přístup uplatnit ve školství
  • Nastavení prvního plánu vlastního koučovacího přístupu
  • Představení klíčových koučovacích technik a praktická cvičení:
    • Škála
    • Model GROW
    • Koučovací otázky
    • Rámování a parafráze
    • SMART(ER)
  • Sebereflexe a sebekoučing
    • Objasnění pojmů a praktická cvičení
    • Model Mercedes
    • Kolo rovnováhy
  • Aktivní naslouchání a komunikace (nejen) s rodiči - jak kvalitněji a strukturovaněji komunikovat
  • Možnosti a akční kroky - jak kvalitněji analyzovat realitu, abychom nacházeli více možností řešení a uměli flexibilně a efektivně reagovat a rozhodovat se
  • Koučovací přístup ve školním prostředí - kvalitnější a detailnější používání modelu GROW, kladení koučovacích otázek, seznámení s možnými typy pochval prostřednictvím koučovacích otázek.
  • Nastavení vlastního detailnějšího koučovacícho přístupu pro školské prostředí.
  • Sebereflexe a ladění detailů na základě vlastních aktivních pokusů o aplikaci koučovacího přístupu ve škole.

Komu je seminář určen

Seminář je určen všem pedagogickým pracovníkům mateřských, základních i středních škol. Pro absolvování semináře není potřeba předchozí zkušenosti s koučovacími metodami ani hlubší psychologické vzdělání. 

Slova lektorky o semináři

"Díky znalostem koučovacích technik a vytvoření si vlastního koučovacího přístupu získají pedagogové možnost strukturovaněji vést svou pedagogickou práci s jasně nastavenými krátkodobými i dlouhodobými cíli. Výrazně si zvýší pravděpodobnost, že je práce bude více těšit a naplňovat. Když má holt něco tah na bránu a navíc to tam i padá, tak je to prostě radost."

Slova účastníků o seminářích lektorky

  • výborná přednáška, jsem nadšená
  • získala jsem konkrétní nástroje, které mohu hned v práci využít
  • byl to pro mne zcela nový pohled na řešení problémů ve škole
  • mám velkou chuť pustit se do koučování své třídy
  • výborné bylo klima semináře, připravenost lektorky, materiály
  • bylo to celkově hodně pozitivní, doslova mě to nabudilo novou energií
  • otevřely se mi další "dveře", zjišťuji, že mám i další možnosti ve své práci
  • obvyklé věci vidím nyní jinak
  • získala jsem návody, jak stanovovat cíle a jak je pak i realizovat
  • znám nové metody, našla jsem inspiraci, jak je dát do vlastní praxe
  • výhodou bylo, že byl seminář zaměřený prakticky, bez zbytečné teorie

Lektorka

Irena TrojanováMonika Kulová Skokanová

Je pedagožkou, certifikovanou koučkou, akreditovanou lektorkou seberozvojových seminářů a poradkyní pro oblast výchovy, mezilidských vztahů a vzdělávání.

 

 

 

Akreditace

Školení je akreditováno MŠMT. Cyklus je možné hradit ze šablon OP VVV (I/2.1 Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ v rozsahu minimálně 40 hodin).

Zpět na kalendář akcí

Je nám líto, již jsou všechny volné kapacity obsazeny.


Reakce na dotaz: Re: Termin (03.10.2017 20:20)

povinné údaje
Jméno:
E-mail:
Nadpis:
Obsah:
Odebírat e-mailem:    
   
S Vašimi osobními údaji pracujeme dle našich zásad zpracování osobních údajů.
Ochrana proti spamu:
  • Termin

    Rozbalit (reakcí: 1)Sbalit (reakcí: 1)

    Dobry den, rada bych se zucastnila kurzu pro pedagogy 8x8 hod, ale jiz nyni vim, ze v sobotu 25.11. bych se nemohla dostavit. Bude i s chybejicim dnem mit kurz smysl? Muze pripadne za mne prijit nekdo z mych pedagogickych kolegu?
    Predem dekuji za reakci, Horackova

    Reagovat03.10.2017 18:28 od Veronika Horackova
    • Re: Termin

      Vážená paní Horáčková,

      počítáme s tím, že se ve výjimečných případech může stát, že se někdo nebude moci zúčastnit některého ze seminářů, ať už plánovaně nebo neplánovaně, např. z důvodu nemoci. Určitě se přihlaste, budeme pak každý takový případ řešit individuálně.

      Těším se snad na viděnou,

      Dita Olchavová

      Reagovat03.10.2017 20:20 od Dita Olchavová (správce)


Související


Vyhledávání

Facebook

Sledujte novinky a zajímavosti ze zákulisí našich seminářů i na FB