Koučink a mentorink pro vedení škol

Místo konání akce: Klimentská 50, Praha 1 (na rohu Klimentské a Helmovy ulice, vchod z vedlejší Helmovy ulice)
Typ akce: Cyklus seminářů
Cena za osobu: 12 000,- Kč vč. DPH
Termín konání akce: 16.10.2019 od 10:00 do 16:00
Počet hodin: 64
Akreditace MŠMT v rámci DVPP: ano i ne, viz sekce Často kladené otázky
Lze hradit ze šablon: Ano

Cyklus osmi intenzivních setkání (8 x 8 vyučovacích hodin) je koncipován tak, aby si účastníci osvojili koučovací techniky, díky nimž si budou umět lépe stanovit vizi školy, kterou budou schopni obhájit před pedagogickým sborem, zřizovatelem i rodiči, a celkově si budou lépe vědět rady ve svízelných situacíchStrukturovanější a systematičtější přístup dodá vedoucím pracovníkům nový rozhled - uvidí zajímavé možnosti i tam, kde je původně neviděli.

Účastníci si detailně osvojí koučovací dovednosti, dostanou prostor vytvořit si vlastní koučovací přístup, pochopí rozdíl mezi koučingem, mentoringem a koučovacím přístupem, který lze uplatit ve školství. 

Poskytneme cesty, jak pracovat sám se sebou, jak rozvíjet svou osobnost k vlastnímu prospěchu i k prospěchu žáků, pedagogů a rodičů. Naučí se aktivně naslouchat, používat koučovací otázky při práci se sebou samými i s kolegy.

Každé setkání bude mít vždy jak teoretickou, tak i praktickou část. Účastníci si  budou moci jednotlivé techniky osobně vyzkoušet při samostatných i skupinových cvičeních.

Bude kladen důraz na postupné zavádění již osvojených praktik do pedagogické praxe - na každém setkání bude prostor pro reflexi, zpětnou vazbu, co se daří aplikovat a co nikoliv. 

Vše, co budete potřebovat vědět, se dozvíte a naučíte na seminářích, žádné čtení rozsáhlé literatury mezi semináři, žádné psaní závěrečných prací apod. Mezi setkáními budete "pouze" jednotlivé dovednosti a techniky trénovat v praxi.

MÍSTO A TERMÍNY JEDNOTLIVÝCH SETKÁNÍ

Seminář probíhá v samém centru Prahy.

Celkový rozsah činí 64 vyučovacích hodin (8 x 8 h.), 4x středa, 3x pátek, 1x sobota.

1. sem. - středa 16. října
2. sem. - pátek 1. listopadu
3. sem. - středa 20. listopadu
4. sem. - sobota 7. prosince
5. sem. - pátek 10. ledna 2020
6. sem. - sobota 11. ledna
7. sem. - sobota 25. ledna
8. sem. - pátek 7. února

Nehodí se Vám některý z termínů? Věřte, že vybrat termín, který se hodí všem je takřka nadlidský úkol, proto tolerujeme 20% absenci a nabízíme individuální konzultace a samozřejmě podklady k promeškanému semináři. Navíc na začátku každého setkání společně rekapitulujeme, co jsme se minule naučili a jak se nám to v praxi osvědčilo.

PROGRAM

  • Vymezení pojmů – kouč, rozdíl mezi koučingem a koučovacím přístupem; jak můžeme koučovaí přístup uplatnit ve školství
  • Nastavení prvního plánu vlastního koučovacího přístupu
  • Představení klíčových koučovacích technik a praktická cvičení:
    • Škála
    • Model GROW
    • Koučovací otázky
    • Rámování a parafráze
    • SMART(ER)
  • Sebereflexe a sebekoučing
    • Objasnění pojmů a praktická cvičení
    • Model Mercedes
    • Kolo rovnováhy
  • Aktivní naslouchání a komunikace (nejen) s rodiči - jak kvalitněji a strukturovaněji komunikovat
  • Možnosti a akční kroky - jak kvalitněji analyzovat realitu, abychom nacházeli více možností řešení a uměli flexibilně a efektivně reagovat a rozhodovat se
  • Mentoring - jeho procesní i etické zásady
  • Koučovací přístup ve školním prostředí - kvalitnější a detailnější používání modelu GROW, kladení koučovacích otázek, seznámení s možnými typy pochval prostřednictvím koučovacích otázek.
  • Sebereflexe a ladění detailů na základě vlastních aktivních pokusů o aplikaci koučovacího přístupu ve škole.

KOMU JE SEMINÁŘ URČEN

Seminář je určen vedoucím pracovníkům všech typů škol a školských zařízení. Pro absolvování semináře není potřeba předchozí zkušenosti s koučovacími metodami ani hlubší psychologické vzdělání. 

SLOVA LEKTORKY O SEMINÁŘI

"Díky znalostem koučovacích technik a vytvoření si vlastního koučovacího přístupu získají pedagogové možnost strukturovaněji vést svou pedagogickou práci s jasně nastavenými krátkodobými i dlouhodobými cíli. Výrazně si zvýší pravděpodobnost, že je práce bude více těšit a naplňovat. Když má holt něco tah na bránu a navíc to tam i padá, tak je to prostě radost."

SLOVA ÚČASTNÍKŮ O KOUČOVACÍM VÝCVIKU

  • Seminář byl naprosto úžasný - praktický, velmi motivující pro mou další práci, velmi mě "nakopl" do dalších dní. Více takových seminářů by bylo třeba. Paní lektorka byla úžasná, odnáším si mnoho a mnoho zkušeností.
  • Seminář byl pro mě užitečný úplně vším, každé slovo pro mě mělo velký význam!! Děkuji!
  • Naučila jsem se používat vědomě koučovací přístup nejen ve školním prostředí, ale i v rodinném kruhu. Koučovací přístup mi pomáhá řešit a překonávat problémy, posouvá mě dopředu a otevírá další možnosti pro moji pedagogickou činnost.
  • Seminář byl užitečný v mém osobnostním rozvoji, ve zkvalitnění mé práce a tím v celkovém pocitu spokojenosti. Děkuji za přístup lektorky - výborný seminář! Děkuji také za výborný servis - občerstvení! :-)
  • Díky tomuto semináři jsem zjistila, proč chodím do školy, našla si svůj koučovací přístup a lépe poznala sama sebe. Seminář, jeho vedení a organizaci hodnotím slovem: perfektní!
  • Získala jsem mnoho užitečných informací o tom, jak je možné komunikovat s lidmi, jak vést tým lidí. Získané informace uplatňuji, používám nejen v komunikaci s podřízenými, pomáhají mi lépe komunikovat s rodiči dětí i s dětmi. Užitečné jsou také v mém osobním životě. Vřele doporučuji všem učitelům a ředitelům, osoní rozvoj je důležitý!
  • Uvědomění si vlastních kvalit, zlepšení komunikace s ostatními lidmi, podporování týmového ducha školy, preciznější zadávání úkolů - být čitelnější pro ostatní, naučila jsem se aktivně nastlouchat a nepředpokládat.
  • Seminář mě velmi naplnil. Ukázal mi cestu, jak lépe pracovat s lidmi (v kolektivu, v rodině, kolem sebe). Tímto seminářem by měli určitě projít všichni učitelé (výborné praktické činnosti).

LEKTORKA

Monika Kulová SkokanováMonika Kulová Skokanová

Je pedagožkou, certifikovanou koučkou, akreditovanou lektorkou seberozvojových seminářů a poradkyní pro oblast výchovy, mezilidských vztahů a vzdělávání.

O své zkušenosti s koučingem ve škole napsala článek Dejte koučování do škol! pro časopis Řízení školy.

 

 

AKREDITACE

Školení je akreditováno MŠMT. Výcvik je možné hradit ze šablon OP VVV, např. varianta minimálně 24 hodin.

Zpět na kalendář akcí

Je nám líto, již jsou všechny volné kapacity obsazeny.
  • KOUČINK A MENTORING PRO VEDENÍ ŠKOL

    Rozbalit (reakcí: 1)Sbalit (reakcí: 1)

    Dobrý den, nabízíte výše zmiňovaný kurz pro vedení škol.
    Nikde jsme nenašla číslo akreditace tohoto kurzu.
    Prosím pošlete mi ho, co nejdříve, na výše uvedenou e-mailovou adresu.
    Děkuji. Marcela Vaníčková

    Reagovat22.05.2019 09:14 od Marcela Vaníčková
    • Re: KOUČINK A MENTORING PRO VEDENÍ ŠKOL

      Dobrý den, paní Vaníčková,

      tento výcvik je akreditován pod č. MSMT 12866/2017-2-558.

      Přeji Vám hezký den a těším se snad na viděnou

      Dita Olchavová

      Reagovat22.05.2019 11:09 od Dita Olchavová (správce)


Související


Vyhledávání

Facebook

Sledujte novinky a zajímavosti ze zákulisí našich seminářů i na FB