Přijímací zkoušky na střední školy z velké části vycházejí z důkladného porozumění psanému slovu. Tomu se žáci naučí jedině tak, že budou číst a číst a číst. Jak ale vybrat literaturu, která bude žáky bavit, ale i rozvíjet jejich slovní zásobu a košatost jazyka.
České učebnice a čítanky pracují často s ukázkami pro dospělé čtenáře, což je pro začínající čtenáře demotivující. Je tedy na vyučujícím, aby s nedostatečně zastoupenu dětskou literaturou děti seznámil a dobře se orientoval ve velkém množství literatury určené dětem a mládeži. Seminář nabídne způsob, jak a podle čeho se v nepřeberné nabídce orientovat, a poskytne seznam literatury pro děti.
Vyučující získají tipy, na co se zaměřit při výběru vhodných textů. Na vybraných ukázkách si vyzkoušejí některé metody práce s textem zaměřené na rozvíjení čtenářské gramotnosti.
Seminář je určen především vyučujícím 2. stupně ZŠ a nižším stupňům víceletých gymnázií.
Vyučuje na Katedře českého jazyka a literatury FP TU v Liberci. Dlouhodobě se věnuje didaktice českého jazyka a literatury, zejména netradičním formám výuky.
Školení je akreditováno MŠMT.
Jakou časovou dotaci uvádíte na osvědčení o absolvování kurzu Moderní literatura pro děti a mládež + tipy pro čtenářský klub?
Jedná se mi o to, zda je možné ho financovat z tzv. šablon - v tom případě musí mít 8 hodin.
Předem děkuji za informaci.
Sledujte novinky a zajímavosti ze zákulisí našich seminářů i na FB